Inloggen
:
:
Inlogcode aanvragen >>
Wachtwoord vergeten >>

Badkamerlogistiek

In 2006 opende Galvano haar nieuwe logistieke centrum in Eindhoven. Van daaruit geven wij op een unieke wijze invulling aan onze logistieke functie in de badkamermarkt. Wij hebben hiervoor dan ook een unieke term bedacht: Badkamerlogistiek. Wat dat betekent, leggen we graag aan u uit.

Het logistieke centrum van Galvano Groothandel BV is sinds het begin van de jaren ‛70 gevestigd op industrieterrein De Hurk in Eindhoven. Momenteel beslaat het magazijn een oppervlakte van ruim 26.000 m2. Dagelijks zijn er bijna 100 medewerkers actief. Vanuit dit centrale distributiecentrum belevert Galvano dagelijks honderden klanten over geheel Nederland en in de grensstreek van België. Het Galvano vrachtwagenpark legt daartoe jaarlijks meer dan 1,3 miljoen kilometers af en verricht onderweg vele tienduizenden stops. Galvano biedt een breed en diep assortiment, een zeer hoge uitlevergraad en de diverse mogelijkheden tot levering op klantspecificatie. Dit garandeert dat u uw beloften aan uw klanten steeds kunt nakomen.

Orders
Orders voor levering op de volgende werkdag kunnen tot 16.00 uur worden doorgegeven aan de verkoop binnendienst en tot 17.00 uur via internet. Orders die besteld worden voor levering op termijn of voor levering op afroep, worden zo spoedig mogelijk gereserveerd. Hiermee wordt maximale compleetheid gerealiseerd. Op verzoek blijft de order in reservering totdat hij 100% compleet is. Vervolgens wordt een transportdatum afgesproken met de klant. Niet-voorraad artikelen worden zo spoedig mogelijk besteld bij de fabrikant. Als deze artikelen bij Galvano ontvangen zijn, worden zij direct in het transport ingepland. Of zij worden gereserveerd totdat de klant de goederen wenst te ontvangen (bij orders met een transportdatum op termijn of orders op afroep).

Levering, verpakking en emballage
Het transport vindt plaats met vrachtwagens met vaste chauffeurs. Zij kennen de goederen en onze klanten door en door. Kleinere pakketten worden soms aangeboden met een pakketdienst. Indien gewenst kunnen goederen dezelfde dag met een koerier worden bezorgd op elke plaats in Nederland. Op verzoek van de klant kan er ook op andere adressen worden geleverd dan het vaste afleveradres. De standaard aanlevervensters liggen tussen 7.00 uur en 17.00 uur. In overleg kunnen hierover ook andere afspraken worden gemaakt.

Verpakking en transport van badkamerproducten is een vak apart. Om het ons en onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken, ontwikkelde Galvano slimme oplossingen als de badenpallet en de omdoos. Op verzoek vertellen wij u graag meer daarover. Het verpakken van de goederen vindt normaliter plaats per zending (stop of adres). Daarnaast kunnen de goederen per kavel of per commissie worden verpakt. De afnemer kan in dat geval de goederen direct aanbieden aan de monteur.

Elk collo wordt voorzien van een duidelijk leesbaar etiket met door de klant opgegeven informatie. Om schade aan artikelen tijdens transport te voorkomen worden de artikelen voorzien van beschermingsmiddelen, zoals karton en hoekbeschermers. De goederen die op pallets zijn gestapeld, worden ingeseald om verschuiven te voorkomen. Verpakkingen met breekbare artikelen worden voorzien van een duidelijk opschrift. Bij de leveringen worden duurzame emballagemiddelen ingezet, zoals europallets, rolcontainers en stapelbakken. Deze worden in beginsel geruild bij de klant. Op verzoek plant Galvano transport in om emballagemiddelen op te halen.

Afhaalbalie
Galvano beschikt over een afhaalbalie met technische ondersteuning. Deze is dagelijks geopend van 7.30 uur tot 17.00 uur. De afhaalbalie is gevestigd in het logistiek centrum op het industrieterrein De Hurk in Eindhoven. De klant kan bestellen uit het volledige voorraadassortiment van Galvano. Ook biedt Galvano de mogelijkheid om goederen af te halen die voor 17.00 uur als afhaalorder zijn besteld. Het afhalen aan de balie in Eindhoven is mogelijk tot 21.00 uur.

Logistieke kwaliteit
Galvano streeft er naar orders 100% compleet, zonder fouten en zonder beschadigingen, op de gewenste plaats en op het gewenste tijdstip te leveren. Eventuele klachten, fouten of beschadigingen worden eerst zodanig opgelost dat de klant vooruit kan. Daarnaast wordt iedere klacht geanalyseerd, om herhaling zoveel mogelijk te voorkomen.

Retouren
Retouren in verband met klachten, verkeerd geboekte of teveel geboekte artikelen worden, na bevestiging van de retouropdracht aan de klant, uiterlijk binnen 5 werkdagen in het transport ingepland. Op verzoek kan ook een bepaalde dag worden opgegeven. Na het ophalen van de retourgoederen wordt de retourbon binnen enkele werkdagen afgewerkt. Ook van de afwerking ontvangt de klant een bevestiging of een creditfactuur.

Speciale wensen
Naast bovengenoemde mogelijkheden voert Galvano‛s logistiek op verzoek ook klantspecifieke wensen uit. Enkele voorbeelden:  

  • Elk artikel voorzien van een sticker met omschrijving; 
  • Speciale projectcontainers;
  • Aanlevering van voorraadorders in stapelkratten en rolcontainers; 
  • Opslag en distributie.

Heeft u speciale wensen, aarzelt u dan niet deze voor te leggen aan onze buitendienstmedewerker.